2020. okt 25.

A keresztapa - 4. fejezet

írta: Filmszakértő
A keresztapa - 4. fejezet

„Erre a törpére akarod bízni a Corleone család fejének szerepét? Ne röhögtess!”

A Don után következett a Corleone család örökösének Miachaelnek a kiválasztása. A stúdió erre a szerepre is nagy nevet szeretett volna megnyerni. Robert Redford, Jack Nicholson, Warren Beatty és Ryan O’Neal szerepelt a jelöltek között, de megállapodás egyikükkel sem született. Evans különösen jóban volt Jack Nicholsonnal - életstílusuk sok mindenben párhuzamot mutatott -, akit nagyon tolt a szerep felé, de Coppola teljesen más karaktert akart.
Az ekkor 31 éves Al Pacino csupán egy filmen volt túl, The Panic in Needle Park, amely sikeresnek aligha volt nevezhető. Amikor Coppola felvetette nevét Evans csak annyit mondott: „Ugye nem képzeled, hogy arra a törpére osztod a család fejének szerepét!?” Coppola hajthatatlan volt és az ő esetében is kiharcolt három próbafelvételt. Miközben a dolog húzódott az MGM kiszagolta, hogy valami készül a Paramount berkeiben és lecsapott Pacinóra, aki a fiatal és minden lehetőséget megragadó pályakezdő színészek módjára gondolkodás nélkül elfogadta a neki felajánlott szerepet The Gang That Couldn’t Shoot Straight című filmben mielőtt még Coppola szerződtetni tudta volna. Eközben Evans rádöbbent, hogy Coppolával téglába rúgott, mert a fiatal tehetségnek egyre határozottabb érvei és igényei voltak a filmmel kapcsolatban – sem, mint azt ő maga tervezte – és rendszeresen órákon át veszekedve vitatkoztak a film majdani szereplőiről és történéseiről. Az igazi presztízs meccs kettőjük között Pacino miatt alakult ki. „Azt mondtam Evansnek – meséli Coppola – te akarsz valakit, akit én nem akarok. Ha azt mondom, játssza Alain Delon, Michael Corleonét belemész? Nem! Na látod, úgyhogy ne szarakodj nekem, hanem intézd el, hogy a srác minél hamarabb itt legyen és végre kezdhessünk.”
A próbafelvételek megtekintése után Evans belátta, hogy valóban túl elhamarkodottan ítélte meg a fiatal italo-amerikait, aki ekkorra már egy rivális stúdió filmjéhez írt alá. Evans számára azért is volt kellemetlen a dolog, mert az elején még erősen szabotálta a „törpe” szerződtetését és több baráti beszélgetésen is élcelődött Coppola ötletén. De mivel a rendezője kötötte az ebet a karóhoz, és valójában Pacino őt magát is meggyőzte, lépnie kellett. Felvette hát a telefont. „Felhívtam Jim Aubrey-t (az MGM akkori főnöke), akit jól ismertem – emlékezett vissza Evans. – Amikor elmondtam neki, miért keresem úgy beszélt velem, mintha a lánya tőlem kapott volna nemi betegséget. Természetesen hallani sem akart az egészről.” A dolgot végül az ügyvédek oldották meg, akik kiharcolták, hogy Al Pacino A keresztapa szereplője lehessen. Ennek talán akkoriban maga Al Pacino örült a legkevésbé, mert induló 35 ezer dolláros gázsijának jelentős része az ügyvédek zsebében landolt.
1971 márciusát írtak akkor és végre úgy tűnt mindenki a helyén van és megkezdődhetnek a felvételek. Igen ám, de több mint 40 ezer tagot számláló Olasz-Amerikai Civiljogi Szervezettel senki sem kötött megállapodást A keresztapa forgatásának a részleteiről.
Szólj hozzá

filmszakerto DudasViktor