A keresztapa - 2. fejezet.
„Éreznünk kell belőle a spagetti és a Chianti illatát!”

Coppola érezte, hogy élete nagy lehetősége előtt áll. Tudta, okosan kell politizálnia, ha olyan filmet szeretne, amelyben az ő akarata érvényesül a stúdió elképzeléseivel szemben. „Tisztában voltam azzal, hogy azért választottak engem egy maffia film rendezőjének, mert akkoriban ezek a fajta filmek nem örvendtek olyan nagy népszerűségnek – emlékezett vissza Coppola – Engem is azok közé a fiatal bizonyítani vágyó filmkészítők közé soroltak, akik akkoriban kezdték pályafutásukat és minden felkéréstől a plafonig ugrottak örömükben. Azt gondolták olcsón meg tudom oldani a filmet, amiben tulajdonképpen igazuk is lett.” A stúdió úgy tervezte, hogy a filmet 2 milliós költségvetésből készíti el és a bemutatásra szánt változata nem lesz hosszabb két óránál.
„Mielőtt leültünk volna a Paramount fejeseivel a filmről tárgyalni elmentem Francishoz és elmondtam neki néhány dolgot, amit tudtam, hogy az okosok hallani akarnak – emlékezett vissza Al Ruddy producer – Alacsony költségvetés és nehogy eszedbe jusson előjönni nekem valami művészfilmes szarsággal! Francis azonban elkápráztatta őket, olyan előadást tartott nekik a tervezett filmről, hogy amikor felálltunk a stúdiónak eszébe sem jutott másik rendezőnek adni a filmet.” A rendező gázsiját 125 ezer dollárban állapították meg és, hogy érdekelté tegyék a produkció sikerében további 6 százalékos részesedét is kilátásba helyeztek számára a teljes bevételből. Coppola elfogadta ezt, tehát a rendező kérdés biztosnak tűnt, de a szereplők kiválasztása még csak ekkor vette kezdetét.